سلام مهمان گرامی ، خوش آمدید. آیا این نخستین بازدید شماست ؟ وارد شده یا عضو شوید

انجمن های تخصصی علوم رایانه و هنرهای دیجیتال



تغذیه دوران بارداری
زمان کنونی: 17-12-2017، 08:15 PM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: khakzadmon
آخرین ارسال: khakzadmon
پاسخ 1
بازدید 146
محبوب کنید:

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تغذیه دوران بارداری
#1
اهمیت تغذیه دوران بارداری
بارداری یکی از مهمترین و حساس‌ترین دوران در زندگی مادر و جنین است و عدم توجه به تغذیه دوران بارداری و رعایت مبانی و اصولی که در دوران بارداری اعم از رفتاری و غذایی به خصوص رژیم دوران بارداری می‌تواند مخاطرات جدی را برای مادر و فرزند بدنبال داشته باشد. از سوی دیگر از دیدگاه فردی حفظ سلامت یک پروسه مداوم بوده که از دوران جنینی تا دوران سالمندی را بطور پیوسته در نظر میگیرد و با این دیدگاه دوران بارداری یک دوره اساسی در زندگی  هرفرد است که میتواند تضمین کننده سلامت افراد چه در همین دوران و چه در سایر دوران‌های زندگی باشد
به عنوان یک مادر باردار، اگر خواهان به دنیا آوردن فرزندی سالم و زیبا هستید، اگر از بابت رژیم دوران بارداری خود نگران بوده و به دنبال یک برنامه غذایی سالم و غنی برای  دوران بارداری هستید، دست به انتخاب درستی زده‌اید. زیرا دوران بارداری، برای هر زن باردار استرس‌زاست و با تغییرات هورمونی در این دوره، شاهد افزایش وزن هستیم و عدم توجه به تغذیه دوران بارداری می‌تواند زمینه بروز بیماری‌هایی مانند دیابت، افسردگی، چاقی دوران بارداری و سایر موارد می‌شود.
مرکز خدمات درمانی «وزن من»، با بهره‌گیری از نظرات علمی، کارشناسان و متخصصان تغذیه دوران بارداری، بهترین و کامل‌ترین برنامه غذایی مورد نیاز را برای به سلامت سپری شدن این دوره پر استرس و حساس، در اختیار شما مادران عزیز قرار می‌دهد. میتوانید مطابق با شرایط بدنی و همچنین به صورت مقرون به صرفه، به صورت آنلاین از تغذیه دوران بارداری زیر نظر متخصصین و کارشناسان با تجربه و حاذق این حوزه بهره‌مند شوید.
دوران جنینی برای هر فرد یکی از مهمترین دوران هر فرد محسوب می شود به طوری که اهمیت آن از دوران بلوغ به مراتب بیشتر و حساس‌تر می‌باشد. بنابراین، دریافت یک تغذیه دوران بارداری نقش بسیار مهمی در سلامت مادر و جنین دارد. در ادامه سعی داریم در سایت وزن من، به بررسی نکات مهم و کلیدی تغذیه دوران بارداری بپردازیم.

تغییرات در تغذیه دوران بارداری در طی سه ماهه دوم بارداری
با شروع هفته 12 بارداری، اصلاح الگوهای غذایی مبتنی بر اصول تغذیه دوران بارداری به دلیل شروع مرحله شکل‌گیری اندام‌ها در جنین و نیاز به دریافت مواد مغذی بیشتر، اهمیت بیشتری می‌یابد. در سه ماهه دوم بارداری، می‌بایست درشت مغذی‌هایی مانند پروتئین و کربو هیدرات و ریز مغذی‌هایی مانند آهن اسید فولیک و ویتامین D را در تغذیه دوران بارداری گنجاند.
بعلاوه، در سه ماهه دوم بارداری بهترین پیشنهادها تغذیه دوران بارداری، مصرف موارد سرشار از آهن است. بسیاری از اندام‌های حیاتی جنین در این دوران تشکیل می‌گردد و از اینرو نیازمند خون‌رسانی و دریافت مواد غذایی از طریق خون مادر است. مصرف غذاهایی که میزان هموگلوبین و آهن خون را در ایام بالا می برند اهمیت بسزایی برای مادر و فرزند دارند. بنابراین، گنجاندن مصرف غذاهایی دریایی سرشار از امگا 3، جگر گوسفند، اسفناج و مکمل‌های دارویی سرشار از آهن در تغذیه دوران بارداری اکیداً توصیه می‌گردد.
کارشناسان و متخصصان سلامت  با رعایت اصول اساسی به پشتوانه سال‌ها تجربه، برنامه غذایی مبتنی بر اصول تغذیه دوران بارداری را به بهترین شکل ممکن طراحی کرده‌اند که می‌توانید به صورت آنلاین و همراه با اخذ مشاوره از مرکز خدمات درمانی «وزن من» دریافت نمایید.

باید‌ها و نبایدهای تغذیه دوران بارداری در سه ماهه سوم بارداری
در حالی که آخرین هفته‌های دوران هیجان‌انگیز بارداری را می‌گذرانید همچنان می‌بایست تغذیه دوران بارداری سالم و متنوع خود را حفظ کنید. در این دوران وزن‌تان افزایش پیدا می‌کند، راه رفتن و جابه جایی و انجام بسیاری از کارهای روزمره به تدریج برای‌تان دشوار می‌گردد، استرس بالا می‌رود و ممکن است میزان تپش قلبتان بالاتر از حد معمول باشد. با این همه داشتن تغذیه دوران بارداری متعادل می‌تواند ابزار مناسبی برای سپری کردن این دوران مخاطره‌آمیز باشد. از مصرف غذاهای تند مانند فلفل و انواع ترشیجات در تغذیه دوران بارداری که باعث تحریک اعصاب و افزایش تپش قلب و استرس می‌شوند جداً خودداری کنید. همچنین در مصرف غذاهای پر چرب و شیرین نیز محتاط باشید. مصرف بی‌رویه شیرینی‌جات در این دوران اثر مستقیم روی جنین ‌دارد و موجب بروز لک و دانه‌های قرمز بر روی بدن نوزاد بعد از به دنیا آمدن شود. از اینرو، گنجاندن افراطی مواد قندی در دوران بارداری می‌تواند اثرات نامناسبی بر سلامت مادر و جنین برجای بگذارد.

تغذیه دوران بارداری و نکات اساسی
در رژیم غذایی ویژه بارداری از سه ماهه دوم بارداری نیاز به دریافت کالری به میزان ۳۰۰ کالری نسبت به دوران عادی افزایش می یابد. البته باید توجه داشت به علت تغییرات مداوم وضعیت جنین در رحم مادر، میزان کالری مورد نیاز در تغذیه دوران بارداری می‌بایست به طور منظم مورد بررسی و کنترل واقع شود که با همکاری متخصصین زنان و سلامت تغذیه و منطبق با نتایج آزمایشات سونوگرافی (تخمین قد، وزن و سن حاملگی) محقق خواهد شد.
رژیم غذایی در  دوران بارداری باید به گونه‌ای طراحی شود که هر شش گروه مواد غذایی مبتنی بر هرم انرژی طراحی شود. تغذیه در دوران بارداری با تغذیه استاندارد فرد عادی تفاوت دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی های رژیم بارداری پروتئین است که باید شامل گوشت و لبنیات باشد. بعلاوه در تغذیه دوران بارداری باید میزان دریافت واحد میوه ها و مغزهای گیاهی افزایش یابد.
یکی از مشکلات شایع در دوران بارداری، مشکلات و ناهنجاری‌های سامانه گوارشی است که ناشی از تغییرات هورمونی و فشار رحم بر روی معده و روده می‌باشد. بنابراین یکی از اصول تغذیه دوران بارداری، افزایش میزان وعده های غذایی اما کم حجم است. توجه داشته باشید، تأمین نیازهای دوران حاملگی نباید به افزایش وزن مادر و جنین همراه شود زیرا افزایش وزن خطرات جبران ناپذیری در زمان زایمان به ویژه عمل سزارین در پی خواهد داشت.
رژیم غذایی در دوران بارداری در سامانه وزن من
تغذیه دوران بارداری در سامانه وزن من مبتنی بر تدوین یک برنامه غذایی سالم و علمی بوده و با نظارت کارشناسان با تجربه و به پشتوانه ی سالها تجربه تدوین شده است که اجرای آن در دوران بارداری به صورت منظم و دقیق میتواند دوره بارداری سالم و راحتی را برای مادر و نوزاد تضمین نماید.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان