انجمن های تخصصی علوم رایانه و هنرهای دیجیتال
مشکل در مدلسازی بناهای گنبدی و مسجد - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی علوم رایانه و هنرهای دیجیتال (https://www.forum.cgaria.com)
+-- انجمن: رایانه (https://www.forum.cgaria.com/forum-236.html)
+--- انجمن: هنرهای دیجیتال (https://www.forum.cgaria.com/forum-29.html)
+---- انجمن: طراحی،انیمیشن و بازی سازی (https://www.forum.cgaria.com/forum-33.html)
+----- انجمن: نرم افزارهای سه بعدی (https://www.forum.cgaria.com/forum-35.html)
+------ انجمن: تری دی استودبو مکس | 3Ds Max (https://www.forum.cgaria.com/forum-79.html)
+------ موضوع: مشکل در مدلسازی بناهای گنبدی و مسجد (/thread-609.html)



RE: ترفندهای 3Ds Max - fakhte.koko - 01-07-2014

سلام
خسته نباشد.
آقای امیدوار چطور میشه یه line رو با یه object مچ کنیم، که اون line یا polygonاش کاملا قابل شناسایی باشه برای اون object و بشه فرمان bidge رو درموردش اجرا کنیم؟
میخام بدون استفاده از boolian حجم رو اونطور که میخام بسازم. چون در غیر اینصورت باید line رو extrude کنم و بعد با boolian از حجم کمش کنم!
ممنون میشم اگه کمکم کنید.


RE: ترفندهای 3Ds Max - Mohsen Omidvar - 01-07-2014

(01-07-2014، 12:05 PM)fakhte.koko نوشته است: *شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*سلام
خسته نباشد.
آقای امیدوار چطور میشه یه line رو با یه object مچ کنیم، که اون line یا polygonاش کاملا قابل شناسایی باشه برای اون object و بشه فرمان bidge رو درموردش اجرا کنیم؟
میخام بدون استفاده از boolian حجم رو اونطور که میخام بسازم. چون در غیر اینصورت باید line رو extrude کنم و بعد با boolian از حجم کمش کنم!
ممنون میشم اگه کمکم کنید.
سلام
سعی کنید برای سوالتون موضوع جدید ایجاد کنید .. ارسالهای شما از موضوع ترفندهای تری دی مکس به این موضوع انتقال یافت.
دقیقا نمیدونم منظورتون چی هست اما اگه میخوای یه لاین بسازی که دقیقا با آبجکت مچ باشه
1. آبجکت مورد نظر رو به Editable Mesh تبدیل کن .. (اگه نمیخوای آبجکتت تغییر پیدا کنه یه کپی ازش بساز و کپی رو به Editable Mesh تبدیل کن بعدا حذف میکنی )
2. یک یا چند Edge رو بسته به نیازت انتخاب کن
3.بر روی create shape from edge در پنل مادیفایرها کلیک کن.
4. نوع لاین رو انتخاب کن و ok کن
الان یک لاین داری که دقیقا با اج های آبجکتت مچ شده


RE: ترفندهای 3Ds Max - fakhte.koko - 02-07-2014

(01-07-2014، 08:16 PM)Mohsen Omidvar نوشته است: *شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
(01-07-2014، 12:05 PM)fakhte.koko نوشته است: *شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*سلام
خسته نباشد.
آقای امیدوار چطور میشه یه line رو با یه object مچ کنیم، که اون line یا polygonاش کاملا قابل شناسایی باشه برای اون object و بشه فرمان bidge رو درموردش اجرا کنیم؟
میخام بدون استفاده از boolian حجم رو اونطور که میخام بسازم. چون در غیر اینصورت باید line رو extrude کنم و بعد با boolian از حجم کمش کنم!
ممنون میشم اگه کمکم کنید.
سلام
سعی کنید برای سوالتون موضوع جدید ایجاد کنید
دقیقا نمیدونم منظورتون چی هست اما اگه میخوای یه لاین بسازی که دقیقا با آبجکت مچ باشه
1. آبجکت مورد نظر رو به Editable Mesh تبدیل کن .. (اگه نمیخوای آبجکتت تغییر پیدا کنه یه کپی ازش بساز و کپی رو به Editable Mesh تبدیل کن بعدا حذف میکنی )
2. یک یا چند Edge رو بسته به نیازت انتخاب کن
3.بر روی create shape from edge در پنل مادیفایرها کلیک کن.
4. نوع لاین رو انتخاب کن و ok کن
الان یک لاین داری که دقیقا با اج های آبجکتت مچ شده

حق بدین که انتخاب اسمو موضوع واسه کاری که آدم دقیقا نمیدونه چیه خیلی سخته... شما مارو ببخشید!!!لبخند
اما اونی که شما فرمودین لاینش ثابته. من میخام لاینش مثل لاینی که معمولی میکشیم قابل تغییر باشه. bezier و corner داشته باشه. اگه بخایم مشابه عکس زیر یه شکلی رو با editable poly بسازیم چطور میشه قوس طاقها رو بدون boolean ساخت...?!

*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*


RE: مشکل در مدلسازی بناهای گنبدی و مسجد - Mohsen Omidvar - 03-07-2014

برای تغییر به bezier و corner ورتکس ها رو انتخاب کنید ،کلیک راست کنید و bezier و corner , smooth یا beziercorner را انتخاب کنید
البته ساخت این مدل بسیار ساده است و با editable poly براحتی ساخته میشه
برای ساخت قوسها :
1. ابتدا حجمتون رو با سگمنت پایینتری بسازید
2.در جایی که میخوای قوس پیدا کنه اچ اضافه کنید , ورتکسها رو انتخاب کنید و جابجا کنید
4. در پایان برای نرم تر شدن مدل میتونی از smooth یا Meshsmooth وTurbosmooth استفاده کنی
اگه دقت کرده باشید مدلتون متقارنه که برای سریعتر شدن پروسه مدلسازی میتونین از یک یا چند Symmetry بسته به نیازتون استفاده کنید.