28-05-2012، 01:18 AM
Render -32
3 مدل های مختلف رندر را در اختيار مي گذارد.
Render Production
Render Iterative
Activeshade
کلید سریع این ابزار کلید F9 میباشد و این ابزار صحنه جاری را پرداخت نهایی کرده و نتیجه کار را نمایش میدهد. آنچه که در صحنه میبینید نتیجه نهایی کار نیست مثلا اثر نور و مواد آنگونه که در صحنه دیده میشوند با آنچه در رندر میبینید فرق میکند پس همیشه برای دیدن نتیجه کار رندر بگیرید.
تنظیمات رندر بخش مهمیاست که باید به طور جداگانه به آن پرداخته شود و موتور های مختلفی برای رندر وجود دارد که هر کدام دارای کیفیت متفاوتی هستند به طور پیش فرض موتور رندر Default Scan line فعال است و موتور رندر Mental Ray یکی دیگر از موتور های رندر 3ds Max میباشد البته Plug ins های مختلفی توسط شرکت های دیگر برای 3ds Max نوشته شده که جداگانه باید تهیه و نصب شود یکی از معروفترین آنها Vray میباشد.
نوار ابزار View Port Control:
برای کار کردن در محیط نرم افزار بایستی این ابزار ها را به دقت شناسایی کرده و در موقع لزوم از آن استفاده کرد. این نوار ابزار در گوشه پایین سمت راست قرار دارد، این نوار ابزار دارای ابزار های متفاوتی است و بستگی به آن که کدام نما فعال باشد ممکن است برخی ابزار ها غیر فعال شده و ابزار جدیدی جایگزین شود. توجه کنید که هر ابزاری در 3ds Max در آیکن آن یک مثلث کوچک در گوشه پایین سمت راست خود داشت به این معنی است که آن ابزار تنها یک ابزار نیست و شامل چند حالت است و برای دسترسی به حالت های دیگر باید روی آن کلیک کرده و دکمه ماوس را پایین نگه دارید تا ابزار های دیگر آن ظاهر شود.
ابزارهای موجود در Viewport Control
درنمایپرسپکتیو در نما های دیگر در نمایدوربین در نمای نور
ابزار های موجود عبارتند از:
Zoom
برای بزرگنمایی به کار می رود و بستگی به آن که رو به بالا یا رو به پایین با ماوس درگ کنیم عمل بزرگ کردن یا کوچک کردن فقط در نمای فعال اتفاق می افتد. کلید سریع علامت کروشه باز و کروشه بسته می باشد. ] و [
Zoom All
برای بزرگنمایی به کار می رود و بستگی به آن که رو به بالا یا رو به پایین با ماوس درگ کنیم عمل بزرگ کردن یا کوچک کردن در تمامی نماهای فعال اتفاق می افتد. (در نماهای غیر فعال Disabeld عمل نمی کند.) کلید سریع Z می باشد.
Zoom Extents / Zoom Extents Selected
بزرگ نمایی در نمای فعال به گونه ای انجام می شود که تمام اشیا موجود در صحنه در آن نما دیده شود. و در حالت دوم Zoom Extents Selected عمل فوق فقط روی جسم انتخاب شده عمل می کند.
Zoom Extents All / Zoom Extents All Selected
بزرگ نمایی در تمام نماها به گونه ای انجام می شود که تمام اشیا موجود در صحنه دیده در همه نما ها دیده شود. و در حالت دوم Zoom Extents All Selected صحنه با اندازه ای بزرگ نمایی صورت می گیرد که جسم انتخاب شده در تمامی نماها دیده شود.
Field-of-View
فقط در نمای Perspective عمل میکند و میدان دید را بزرگ و کوچک می کند.
Zoom region
بزرگ نمایی در محدوده مورد نظر انجام می شود کافی است در محدوده مورد نظر درگ کنید.
Pan view
با درگ ماوس در صحنه می توان جا بجا شد. کلید سریع: Ctrl+P یا دکمه چرخان وسط ماوس
Walk through
با درگ ماوس در صحنه می توان جا بجا شد. مانند راه رفتن یک شخص در صحنه که با کلید های جهتی کیبرد میتوان به چپ ، راست ، جلو یا عقب حرکت کرد.
Orbit
کل صحنه را حول محور مختصات می چرخاند. کلید سریع: Ctrl+R
در هنگام استفاده از Orbit ممکن است از چرخاندن صحنه راضی نبوده و بخواهید به حالت قبل برگردید، با کلید سریع Shift+X میتوانید مرحله به مرحله به حالت های قبل برگردید و با کلید سریع Ctrl+ALT+H به حالت اولیه که اصطلاحا Home گفته می شود برگردید.
Orbit Selected
کل صحنه را حول جسم انتخاب شده می چرخاند.
Orbit Sub-Object
کل صحنه را حول جسم فرعی انتخاب شده می چرخاند.
Maximize Viewport Toggle
نمای جاری را تمام صفحه می کند. کلید سریع: Alt+W
3 مدل های مختلف رندر را در اختيار مي گذارد.
Render Production
Render Iterative
Activeshade
کلید سریع این ابزار کلید F9 میباشد و این ابزار صحنه جاری را پرداخت نهایی کرده و نتیجه کار را نمایش میدهد. آنچه که در صحنه میبینید نتیجه نهایی کار نیست مثلا اثر نور و مواد آنگونه که در صحنه دیده میشوند با آنچه در رندر میبینید فرق میکند پس همیشه برای دیدن نتیجه کار رندر بگیرید.
تنظیمات رندر بخش مهمیاست که باید به طور جداگانه به آن پرداخته شود و موتور های مختلفی برای رندر وجود دارد که هر کدام دارای کیفیت متفاوتی هستند به طور پیش فرض موتور رندر Default Scan line فعال است و موتور رندر Mental Ray یکی دیگر از موتور های رندر 3ds Max میباشد البته Plug ins های مختلفی توسط شرکت های دیگر برای 3ds Max نوشته شده که جداگانه باید تهیه و نصب شود یکی از معروفترین آنها Vray میباشد.
نوار ابزار View Port Control:
برای کار کردن در محیط نرم افزار بایستی این ابزار ها را به دقت شناسایی کرده و در موقع لزوم از آن استفاده کرد. این نوار ابزار در گوشه پایین سمت راست قرار دارد، این نوار ابزار دارای ابزار های متفاوتی است و بستگی به آن که کدام نما فعال باشد ممکن است برخی ابزار ها غیر فعال شده و ابزار جدیدی جایگزین شود. توجه کنید که هر ابزاری در 3ds Max در آیکن آن یک مثلث کوچک در گوشه پایین سمت راست خود داشت به این معنی است که آن ابزار تنها یک ابزار نیست و شامل چند حالت است و برای دسترسی به حالت های دیگر باید روی آن کلیک کرده و دکمه ماوس را پایین نگه دارید تا ابزار های دیگر آن ظاهر شود.
ابزارهای موجود در Viewport Control
درنمایپرسپکتیو در نما های دیگر در نمایدوربین در نمای نور
ابزار های موجود عبارتند از:
Zoom
برای بزرگنمایی به کار می رود و بستگی به آن که رو به بالا یا رو به پایین با ماوس درگ کنیم عمل بزرگ کردن یا کوچک کردن فقط در نمای فعال اتفاق می افتد. کلید سریع علامت کروشه باز و کروشه بسته می باشد. ] و [
Zoom All
برای بزرگنمایی به کار می رود و بستگی به آن که رو به بالا یا رو به پایین با ماوس درگ کنیم عمل بزرگ کردن یا کوچک کردن در تمامی نماهای فعال اتفاق می افتد. (در نماهای غیر فعال Disabeld عمل نمی کند.) کلید سریع Z می باشد.
Zoom Extents / Zoom Extents Selected
بزرگ نمایی در نمای فعال به گونه ای انجام می شود که تمام اشیا موجود در صحنه در آن نما دیده شود. و در حالت دوم Zoom Extents Selected عمل فوق فقط روی جسم انتخاب شده عمل می کند.
Zoom Extents All / Zoom Extents All Selected
بزرگ نمایی در تمام نماها به گونه ای انجام می شود که تمام اشیا موجود در صحنه دیده در همه نما ها دیده شود. و در حالت دوم Zoom Extents All Selected صحنه با اندازه ای بزرگ نمایی صورت می گیرد که جسم انتخاب شده در تمامی نماها دیده شود.
Field-of-View
فقط در نمای Perspective عمل میکند و میدان دید را بزرگ و کوچک می کند.
Zoom region
بزرگ نمایی در محدوده مورد نظر انجام می شود کافی است در محدوده مورد نظر درگ کنید.
Pan view
با درگ ماوس در صحنه می توان جا بجا شد. کلید سریع: Ctrl+P یا دکمه چرخان وسط ماوس
Walk through
با درگ ماوس در صحنه می توان جا بجا شد. مانند راه رفتن یک شخص در صحنه که با کلید های جهتی کیبرد میتوان به چپ ، راست ، جلو یا عقب حرکت کرد.
Orbit
کل صحنه را حول محور مختصات می چرخاند. کلید سریع: Ctrl+R
در هنگام استفاده از Orbit ممکن است از چرخاندن صحنه راضی نبوده و بخواهید به حالت قبل برگردید، با کلید سریع Shift+X میتوانید مرحله به مرحله به حالت های قبل برگردید و با کلید سریع Ctrl+ALT+H به حالت اولیه که اصطلاحا Home گفته می شود برگردید.
Orbit Selected
کل صحنه را حول جسم انتخاب شده می چرخاند.
Orbit Sub-Object
کل صحنه را حول جسم فرعی انتخاب شده می چرخاند.
Maximize Viewport Toggle
نمای جاری را تمام صفحه می کند. کلید سریع: Alt+W
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
خورشید باش که اگر خواستی بر کسی نتابی نتوانی.