انجمن های تخصصی علوم رایانه و هنرهای دیجیتال
  • صفحه اصلی
  • جستجو
  • لیست اعضا
  • تقویم
  • راهنما




سی جی آریا

رسانه تخصصی آموزش هنرهای دیجیتال



ورود به انجمن ثبت نام کنید
ورود
نام کاربری:
گذرواژه‌: گذرواژه‌تان را فراموش کرده‌اید؟
 

Home انجمن های تخصصی علوم رایانه و هنرهای دیجیتال رایانه هنرهای دیجیتال طراحی،انیمیشن و بازی سازی نرم افزارهای سه بعدی تری دی استودبو مکس | 3Ds Max مشکل در مدلسازی بناهای گنبدی و مسجد

امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 3.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
حالت موضوعی
مشکل در مدلسازی بناهای گنبدی و مسجد
fakhte.koko آفلاین
عضو سایت
*
ارسال‌ها: 2

موضوع‌ها: 1
تاریخ عضویت: Jul 2014
اعتبار: 2
سپاس ها 0
سپاس شده 2 بار در 2 ارسال
#1
01-07-2014، 12:05 PM
سلام
خسته نباشد.
آقای امیدوار چطور میشه یه line رو با یه object مچ کنیم، که اون line یا polygonاش کاملا قابل شناسایی باشه برای اون object و بشه فرمان bidge رو درموردش اجرا کنیم؟
میخام بدون استفاده از boolian حجم رو اونطور که میخام بسازم. چون در غیر اینصورت باید line رو extrude کنم و بعد با boolian از حجم کمش کنم!
ممنون میشم اگه کمکم کنید.
ارسال‌ها
پاسخ
Mohsen Omidvar آفلاین
مدیر ارشد
*******
ارسال‌ها: 1,259

موضوع‌ها: 634
تاریخ عضویت: Apr 2012
اعتبار: 198
سپاس ها 400
سپاس شده 2999 بار در 869 ارسال
#2
01-07-2014، 08:16 PM (آخرین ویرایش: 03-07-2014، 09:41 AM، توسط Mohsen Omidvar.)
(01-07-2014، 12:05 PM)fakhte.koko نوشته است: *شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*سلام
خسته نباشد.
آقای امیدوار چطور میشه یه line رو با یه object مچ کنیم، که اون line یا polygonاش کاملا قابل شناسایی باشه برای اون object و بشه فرمان bidge رو درموردش اجرا کنیم؟
میخام بدون استفاده از boolian حجم رو اونطور که میخام بسازم. چون در غیر اینصورت باید line رو extrude کنم و بعد با boolian از حجم کمش کنم!
ممنون میشم اگه کمکم کنید.
سلام
سعی کنید برای سوالتون موضوع جدید ایجاد کنید .. ارسالهای شما از موضوع ترفندهای تری دی مکس به این موضوع انتقال یافت.
دقیقا نمیدونم منظورتون چی هست اما اگه میخوای یه لاین بسازی که دقیقا با آبجکت مچ باشه
1. آبجکت مورد نظر رو به Editable Mesh تبدیل کن .. (اگه نمیخوای آبجکتت تغییر پیدا کنه یه کپی ازش بساز و کپی رو به Editable Mesh تبدیل کن بعدا حذف میکنی )
2. یک یا چند Edge رو بسته به نیازت انتخاب کن
3.بر روی create shape from edge در پنل مادیفایرها کلیک کن.
4. نوع لاین رو انتخاب کن و ok کن
الان یک لاین داری که دقیقا با اج های آبجکتت مچ شده
 *شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
خورشید باش که اگر خواستی بر کسی نتابی نتوانی.
ارسال‌ها
پاسخ
fakhte.koko آفلاین
عضو سایت
*
ارسال‌ها: 2

موضوع‌ها: 1
تاریخ عضویت: Jul 2014
اعتبار: 2
سپاس ها 0
سپاس شده 2 بار در 2 ارسال
#3
02-07-2014، 03:23 PM
(01-07-2014، 08:16 PM)Mohsen Omidvar نوشته است: *شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
(01-07-2014، 12:05 PM)fakhte.koko نوشته است: *شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*سلام
خسته نباشد.
آقای امیدوار چطور میشه یه line رو با یه object مچ کنیم، که اون line یا polygonاش کاملا قابل شناسایی باشه برای اون object و بشه فرمان bidge رو درموردش اجرا کنیم؟
میخام بدون استفاده از boolian حجم رو اونطور که میخام بسازم. چون در غیر اینصورت باید line رو extrude کنم و بعد با boolian از حجم کمش کنم!
ممنون میشم اگه کمکم کنید.
سلام
سعی کنید برای سوالتون موضوع جدید ایجاد کنید
دقیقا نمیدونم منظورتون چی هست اما اگه میخوای یه لاین بسازی که دقیقا با آبجکت مچ باشه
1. آبجکت مورد نظر رو به Editable Mesh تبدیل کن .. (اگه نمیخوای آبجکتت تغییر پیدا کنه یه کپی ازش بساز و کپی رو به Editable Mesh تبدیل کن بعدا حذف میکنی )
2. یک یا چند Edge رو بسته به نیازت انتخاب کن
3.بر روی create shape from edge در پنل مادیفایرها کلیک کن.
4. نوع لاین رو انتخاب کن و ok کن
الان یک لاین داری که دقیقا با اج های آبجکتت مچ شده

حق بدین که انتخاب اسمو موضوع واسه کاری که آدم دقیقا نمیدونه چیه خیلی سخته... شما مارو ببخشید!!!لبخند
اما اونی که شما فرمودین لاینش ثابته. من میخام لاینش مثل لاینی که معمولی میکشیم قابل تغییر باشه. bezier و corner داشته باشه. اگه بخایم مشابه عکس زیر یه شکلی رو با editable poly بسازیم چطور میشه قوس طاقها رو بدون boolean ساخت...?!

*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
ارسال‌ها
پاسخ
Mohsen Omidvar آفلاین
مدیر ارشد
*******
ارسال‌ها: 1,259

موضوع‌ها: 634
تاریخ عضویت: Apr 2012
اعتبار: 198
سپاس ها 400
سپاس شده 2999 بار در 869 ارسال
#4
03-07-2014، 09:56 AM (آخرین ویرایش: 03-07-2014، 01:51 PM، توسط Mohsen Omidvar.)
برای تغییر به bezier و corner ورتکس ها رو انتخاب کنید ،کلیک راست کنید و bezier و corner , smooth یا beziercorner را انتخاب کنید
البته ساخت این مدل بسیار ساده است و با editable poly براحتی ساخته میشه
برای ساخت قوسها :
1. ابتدا حجمتون رو با سگمنت پایینتری بسازید
2.در جایی که میخوای قوس پیدا کنه اچ اضافه کنید , ورتکسها رو انتخاب کنید و جابجا کنید
4. در پایان برای نرم تر شدن مدل میتونی از smooth یا Meshsmooth وTurbosmooth استفاده کنی
اگه دقت کرده باشید مدلتون متقارنه که برای سریعتر شدن پروسه مدلسازی میتونین از یک یا چند Symmetry بسته به نیازتون استفاده کنید.
 *شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
خورشید باش که اگر خواستی بر کسی نتابی نتوانی.
ارسال‌ها
پاسخ
« قدیمی‌تر | جدیدتر »


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  مشکل در جابجایی ابجکت ها د رمکس marjan 2 3,524 05-12-2017، 06:30 PM
آخرین ارسال: marjan
  مشکل مکس 17 در کار کردن برروی فایل saman3230 7 8,397 12-07-2017، 05:53 AM
آخرین ارسال: Mohsen Omidvar
  مشکل در عدم باز شدن فایل saman3230 4 6,464 26-05-2017، 04:51 PM
آخرین ارسال: saman3230
  مشکل تری دی مکس پس از باز شدن فایل... marjan 4 6,895 21-07-2016، 02:05 PM
آخرین ارسال: abolfazl123
  مشکل در متریالهای Archshader vafa 9 19,005 26-12-2015، 04:58 PM
آخرین ارسال: Mohsen Omidvar
  مشکل در تغییر اندازه مدل سه بعدی در تری دی اس مکس kambujie 2 8,568 11-09-2014، 07:21 PM
آخرین ارسال: Mohsen Omidvar
  مشکل در رندر vafa 4 10,136 19-11-2013، 10:53 AM
آخرین ارسال: vafa

  • مشاهده‌ی نسخه‌ی قابل چاپ
پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 5 مهمان
مکان تبلیغ شما
تمامی حقوق این سایت مربوط به انجمن های تخصصی علوم رایانه و هنرهای دیجیتال میباشد